Yaşam

520 Kişiyi Kaybeden Dünyanın En Ölümcül Uçak Kazası: JAL 123 Faciası

Uçağın kuyruğunda meydana gelen büyük patlama, uçağın dağa çarpmasına neden olur. İçerideki yolcular arasında hayatta kalan neredeyse yok. . Bu trajik felaket, dünya havacılık tarihinin en kötü kazalarından biridir. Tamam ama bu kaza nasıl olabilir?

Kazayla ilgili en ilginç detaylardan biri ise kazanın nedeninin tam olarak kazayla bağlantılı olmaması. 7 yıl geriye gidiyor olmak. Biraz şaşırtıcı gelebilir ama ne yazık ki incelemeler bunu gösteriyor. Detayları öğrendiğinizde ne demek istediğimizi anlayacaksınız.

12 Ağustos 1985 akşamı, Japan Airlines filosundaki 11 yaşındaki Boeing 747SR (JA8119) uçağı, Osaka’ya gitmek üzere Tokyo Haneda Havalimanı’ndan havalandı.

Bu uçak, havayolu şirketi tarafından iç hat uçuşlarındaki yoğun yolcu talebini karşılamak üzere özel olarak yapılandırıldı. Uçak sorunsuz bir şekilde havalandı ve planladığı rotaya devam etti. Osaka Itami Havaalanınaulaşacaktı.

Başlangıçta gemide Kaptan Pilot Masami Takahama ve asistanı Yutaka Sasaki Onun yönetimindeki yolculuk sırasında her şey normal görünüyordu. Ta ki Osutaka Dağı’na yaklaşana kadar…

Kalkıştan 12 dakika sonra bir şeylerin ters gittiği anlaşıldı.

“Mayıs günü”Televizyon programından alınan bu animasyon, bir uçağın nasıl uçtuğunu yaklaşık olarak yansıtıyor.

Uçakta bulunanlar, kanattan gelen patlama sesiyle irkildi. Artık yolcular ve uçuş grubu için hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır. . Sagami Körfezi üzerindeyken uçağın art basınç perdesinde bir patlama meydana geldi. Kabin basıncı düştü ve uçağın tüm hidroliği boşaltıldı. Bu, yapılabilecek herhangi bir şey için artık çok geç olduğu anlamına geliyordu.

İrtifa kaybeden uçak havada dönüp yükselmeye başladı, yükselen uçak ise yeniden irtifa kaybediyordu. Havada mücadele eden uçak, iniş pistlerinin açılması ve yerel saatle alçalmaya başladı. Saat 18.56’da radardan kayboldu.Daha sonra uçağın 4 bin 100 metrede tamamen kontrolden çıktığı öğrenildi.

Uçak Osutaka Dağı’ndaki bir zirveye yaklaşıyordu ve oraya düştü.

Uçak Pasifik Okyanusu’na yöneldi ve 2.100 metre alçaldı. Uçak alçaldıktan sonra 4.100 metre daha tırmanmayı başardı ancak bu hareket onu dağlara doğru yönlendirdi. Uçak aniden Takamagahara Dağı’na çarptı ve çarpmanın şiddetli etkisiyle ters dönmeye başladı. Uçak sırt üstü döndü ve kötü bir şekilde tepeye çarptı.

Uçağın enkazı kazadan 18 dakika sonra bulundu. Amerika, bir kurtarma ekibi göndermesi için Japonya’ya yardım teklif etti. Ancak Japonya bu teklifi reddederek kendi ekibiyle kurtarma operasyonu düzenledi. Ancak hem karanlık hem de ormanlık alan enkaza 14 saat sonra ulaşmayı mümkün kıldı. Bulunduğunda sadece molozların arasından bulunabildi. 4 kişi hayatta kurtarıldı. Bu durumda akla tek bir şey geliyor: Amerika’nın yardımı kabul edilseydi daha çok insan kurtarılabilir miydi?

Kara kutu kayıtları incelendiğinde uçağın kayıtlarında iki patlama sesinin duyulduğu ortaya çıkıyor.

Yerde bir tanığın çektiği fotoğraf, Uçuş 123’ün kuyruk yüzgecinin eksik olduğunu gösteriyor. (Japonya Uçak Kazası Araştırma Komisyonu)

Japon denizciler, şanslı bir fotoğrafçının çektiği fotoğrafta uçağın denizdeki dikey kanadını görmüştü. Bakıldığında farklı bir detay ortaya çıkıyor: Fotoğrafta uçağın dikey kanadı görünmüyor. Ayarlamak, Dağın eteğinde uçağın art basınç perdesini bulur ve inceler.Yapılan incelemede basınç bölgesinde metal yorgunluğu tespit edilir.

Araştırmacılar nedenini anlamak için uçağın geçmişini inceliyorlar. Yapılan incelemeler sonucunda uçağın 1978 yılında iniş sırasında burnunu fazla kaldırması sonucu kuyruk ve art basınç bölmesinde hasar meydana geldiği tespit edildi. Bu hasar 7 yıl önce yapılan arızalı bir onarımla onarılmıştır.Matematiksel hesaplamalara göre hatalı onarılan modül 11.000 kullanımdan sonra arızalanırken, uçak onarımın ardından 12.319 kez kalkış ve iniş yaptı.

Fotoğraf, uçağın kabininde bir yolcunun çektiği fotoğraf. Kazada kameraman dahil bu fotoğraftaki herkes hayatını kaybetti. (Orijinal fotoğrafçı bilinmiyor)

Bu kusurlu onarım, uçağın art basınç odasının patlamasına neden oldu ve basınç odasına giren hava, ikinci bir patlamayla uçağın dikey kanadını parçaladı.

Ancak asıl felaket, patlamada hasar gören hidrolik sistemlerin uçağın kontrolünü kaybetmesine neden olmasıydı. Japan Airlines olaydan sonra büyük bir güven kaybetti ve müşteri kaybetmeye başladı. Sorumluluk almamalarına rağmen kazada hayatını kaybedenlerin yakınlarına “taziye parası” olarak para ödediler. JAL Lideri Yasumoto Takagiİstifa ederken şirket adına çalışan bir bakım görevlisinin de özür dilemek için intihar ettiği öğrenildi.

Bakım hatası nedeniyle 520 kişi hayatını kaybettive en büyük felaketlerden biri olarak hafızalara kazındı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu